CHAT Villa Nurman

Wednesday, November 10, 2010

Fotografi


Fotografi... hmmm camne la aku leh terjebak dgn bende ni.. Anyway amat berbaloi gak sebab ini lah rupenye hobi yg aku btol2 aku suke.... Start dgn minat rupe DSLR tu jer.. Walaupon kebanyakan orang tak suke ngan saiz kemre yg besau ni, tapi aku tetap admire.

Sebelom beli, aku buat study sket on ape yg perlu nak melibatkan diri dalam field ni. Ape term2 yang perlu aku faham macam, aperture, speed shutter, DOF, exposure, ISO dan macam2 agi. Tak lupe juge dengan tools/ accesories. Dan yg paling utama skali.... "It's not a cheap hobby".Awal December aku beli sebijik d3000. Beginner set jer. Walaupon dah di nasehat oleh kawan2 seperti aji usop (FMDC) yg jugak kawan skolah aku, wak, dan zura suruh aku bli mid set, still aku degil, bli gak beginner set nih... Btol cakap diowang, tak sampai sbulan, aku jual dah. Jual kat member civic. Seb baik senang nak jual. Sebab baru lagi kan. Jual yg tu, aku hangkat d90. Memang superb set ni... Then from there on.. aku expand accessories aku macam lens, tube, dan sampai la yg ade skang ni... Bleh nengok lineup kat sini http://apps.facebook.com/geavity/

Biase la mole2,.... aku main bantai jer snap gambo. Lame2, belajau2.. bole la sket2. 1st activity yg aku join adalah thru kawan skolah aku Aji Usop dengan FMDC. Kitowang pi Taman Negara Kelantan aka Kole Koh... Secare ringkasnyer... memang best.... byk dapat member dan ilmu...
Share sket gambo eh... Sebenarnyer, ade banyak giler, tapi aku post random je..



Yg ni plok share gambo sebahagian dari kawan yang join same progra
m ni..

Siap masuk suratkabau tu......


No comments:

Post a Comment

My Happy Family