CHAT Villa Nurman

Friday, November 19, 2010

Bye Lowepro... Welcome Vanguard.

Saje nak update latest punyer pembelian.

Flashback sket... Kowang pon tahu aku tengah minat fotografi, dan aku pon dah ade beberape lens yang takbleh sekadar masuk dalam beg plastik. So, untuk memuatkan gear2 aku tu, aku beli Lowepro Flipside 300. Review sket ahh..


Gambau kat atas ni, bukan gambau beg aku. Aku amik kat internet jer.. Beg aku dah jual pon. Member opis beli. Sebab jual???? Bukan aku tak suke beg ni. Ni beg pertame aku dan aku memang suke beg ni. Cume, maklomlah bile gear dah byk, maka saiz pon perlu yg lagi besau, ye tak??? Tak silap aku, aku beli dulu dalam RM350 kot. Dan kalau kowang beli sebarang jer, tanpa berhati2, bleh jadik rm400 gak rege die.

Ok, berbalik pada beg tu. Pada pendapat aku, untuk beginner, yang bercadang untuk memiliki jumlah lens yang sederhana (2-3 lens), flash dan bende2 kecik macam cleaning kit ke, beg ni amat saya rekomen. Memang best. Waranty die lifetime worr... Tapi yg herannya, takde plok aku sign mane2 kad warannty pong... tapi aku konfiden la beg ni memang durable dan terasa high kualiti. Kalau tak silap, untuk model flipside, ade 3. flipside 200, 300 dan 400AW. Yang 200 tu kecik ngat. Takyah beli arr. rege pon tak jauh beza. yang 400 tu plok besau nau. Macam nak bawak genset. So, flipside 300 ni, sedang2 elok meh. Dari segi praktikaliti pada aku, aku bleh sumbat sumer lens + body + aksesori terbabit aku yang terdiri daripada...
1. d90 + Nikkor18-200
2. Tokina UWA 11-16
3. Tokina Makro 100mm
4. Nikkor 50mm f1.4
5. Samyang FE 8mm
6. Flash Nissin
7. Charger, cleaning kit.

Amcam? ok tak bag ni? Memang best le. Kaler pon ader 3. Bleh nengok kat web die

Cume........... untuk yg giler kuase cam aku, masalah sket.. Laptop tokleh masuk thehehehhe. Yang keduenyer, beg ni tokleh bukak dari tepi. Maknayer, kalau ade time bile2 nak segera kuarkan kemre dari beg, ade slow dan leceh sket arrr... Bile nengok kawan2 yg bleh bukak tepi, tu yang jeles tu... So, setelah ade kawan yg dah menyatakan hasrat untuk nak beli beg tu, aku pon segera lah menawarkan dengan rege yang amat berpatutan.. pemurah aku nih.. (puji plok ) Bile dah plan nak jual, so, mestile plan nak beli baru.. ye tak? So, aku pon start la searching..
Based on requirement aku, aku nak beg yg bleh muat semue lens + aksesori aku dalam satu mase, ditambah dengan bleh masuk laptop, siap ngan raincover, bleh bukak tepi, harge patut dan appearance yang smart... Bile dah aku list kan , ade due jer yang menarik ati.. Yang benarnye ade 3, tapi yang ketige tu mahal ngat.. Inilah pilihan aku.
1. KATA 3IN1 22
2. Vanguard Uprise 46

Takyah citer banyak, aku pilih Vanguard, walaupon aku tempted dengan KATA. Lagipon, due kawan2 aku dah pakai KATA nih. So, untuk nak dapatkan kelainan sket. Lagi satu.... KATA tu israel punyer... kalau kowang tak percaye, Ni aku petik dari web


" Extreme Bags
The carry gear that bears the KATA label belongs to the brotherhood of bags that are deployed in active combat zones. A peek at the military section of the KATA website reveals an array of protective body armor, combat technical vests, military packs and riggings, as well as photo and video bags.The founders and owners of KATA, Nitzan Kimchi and Dror Tishler, became experts at designing and building tactically functional, lightweight protective gear during their service in an elite combat unit of Israel's military. As one might expect, the bags are strong but extremely light in weight, thanks in part to strategic use of TST, Thermoshield Technology. "The Thermoshield Technology brings a protective rigid structure to a soft case without adding significant weight," according to Kimchi.But you don't have to wait until you're facing extreme conditions to appreciate the benefits of using KATA bags. They provide high functionality in all situations, such as the trademark yellow interior that makes it easier to find small parts under any lighting condition."

Israel sihh... military plok tu.

So takyah la aku cerita pasal bag KATA tadi. kalau nak tau gak, member aku akan update kat blog dia. So, aku baru beli vanguard pagi tadi kat panel shop aku kat JB. thanx matt.. nice price tag. Bag ni takdelah eye catching sangat. Tapi memenuhi keprluan aku. Semua syarat2 yang aku tetatpkan kat atas tadi, semua dipenuhi. Plus, oren interior die bai... Memandangkan aku blom gune beg tu untuk outing.. Aku tokleh nak komen banyak. So far, aku amat suke, dan aku rekomen untuk mereka2 yang mempunyai ciri barang macam aku.... Bleh nengok kat web gak secare detail...



So.. sape2 yang ade pertanyaan.. bleh la tanye kat komen tu.. atau kat chat atas tu yer,,,

No comments:

Post a Comment

My Happy Family